Theatre: Improvement in character🎬⭕
JURNAL OF THE DAY〒▽〒
⌈october, 3⌋
→ rangka cerita
→ objek
→ bunyi
→ gambar foto
→ watak
Selepas memahami serba sedikit tentang topik baharu ini, cikgu mengarahkan kami untuk berlakon yang kemudiannya dibahagikan kepada 3 kumpulan. Kami akan bergilir-gilir melakukan 3 cara improvisasi yang berbeza. Cikgu juga ada memberi tips bagi setiap kumpulan yang akan berlakon menggunakan improvisasi berdasarkan NARRATOR iaitu narrator memainkan peranan dari segi nada suara dan idea bagi mengwujudkan matlamat, halangan dan aksi disebabkan aktiviti kami pada kali ini adalah spontan. Bagi improvisasian dari segi bunyi pula cikgu mengatakan yang mimik muka dan perlakukan perlulah bersesuaian dengan muzik yang dimainkan.
IB Learner Profile;
Communicators: Komunikasi diantara guru dan pelajar.
Risk-Takers: Pelajar-pelajar berlakon dihadapan kelas.Open-Minded : Berlakon dengan hati yang terbuka.
Risk-Takers: Pelajar-pelajar berlakon dihadapan kelas.
ATL SKILLS;
Communication: Komunikasi antara guru dan pelajar.
Thinking: Pemikiran kritikal ketika berlakon secara spontan.
Comments
Post a Comment